Twitter
http://feeds.feedburner.com/AkuPilihJalanItu

Jangan Tegur (Update)

Korang tentu tahu kan sebuah lagi filem seram terbitan Metrowealth... Ala.. syarikat bawah David Teo tu.. Ha.. kalo dulu dia buat Jangan Pandang Belakang (JPB), sekarang dia terbitkan pulak Jangan Tegur.Filem terbaru daripada syarikat itu bakal ditayangkan di 64 skrin, termasuk tiga salinan di Brunei Darussalam, bermula 9 April.

Salinan sebanyak itu pernah dicatat dua lagi filem seram terbitan ini, Jangan Pandang Belakang dan Congkak. Dua filem berkenaan berjaya memungut lebih RM10 juta apabila masing-masing ditayangkan pada 2007 dan 2008.
Di Malaysia dan Brunei, filem arahan Pierre Andre itu sudah mula ditayangkan pada 9 April, manakala peminat di Singapura pula dapat menontonnya mulai 23 April. Sebanyak 11 salinan diputarkan di republik terbabit.
 
Sinopsis Jangan Tegur

JANGAN TEGUR mengisahkan Natasya yang terbabit dalam kemalangan jalan raya dan koma selama beberapa minggu. Sewaktu dalam koma, Natasya bermimpi mengenai seorang gadis bernama Baizura yang disyaki hilang dua tahun sebelum itu, secara misteri. Natasya sering diganggu mimpi aneh yang menceritakan kesengsaraan Baizura yang dibomoh dan sering didatangi makhluk halus.

Tersedar dari koma, Natasya mula mengalami perkara yang sama seperti yang dialami Baizura. Daya penglihatannya tidak membataskan dia melihat makhluk halus itu. Keadaan itu menambahkan kerunsingan suaminya, Kamal. Kamal seorang yang tidak mempercayai benda karut ini sehinggalah dia melihatnya sendiri.

Melalui mimpi yang dialami, Natasya mula menyiasat apakah yang berlaku kepada Baizura. Siasatan itu menyebabkan dia sering diganggu makhluk yang mengganggu Baizura seperti dalam mimpinya.
Korang dh pergi tengok ke?? Sape dah pegi tengok, tolong komen sket ek pasal cite tu. Bape bintang korang kasi kt Jangan Tegur nie. Aku nk tengok, tapi minggu depan kot. 

K. Da Da

(Update)
TT dah tgk JT nie 2 kali. Kali pertama, im very impressed. Good CGI, better than JPB. Banyak jgk aksi yang membuatkan TT melompat dari kusyen sebab terkejut. He he he.. So dari TT, JT deserve to get 4.5 from 5 stars.


Congrats Peirre Andre =)

Comments (2)

dh tengok td..
um best,tapi ada satu part slack sket,masa yg dia ingat laki dia kt katil tu..
nampak la cam tipu..
jln cite pon kreatif,cuma byk sgt scene tekejot..
cam melampau sket la..
4 1/2 bintang

best gak kalau layan cite seram nih. anyways, thanks for this review.