Twitter
http://feeds.feedburner.com/AkuPilihJalanItu

Selamat Ulang Tahun Sayang


Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang slalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita

Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita ‘kan bertemu

Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan

Aku hanya ingin kan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu
 
 **********************************************************************************

Aku mulakan entry hari ini dengan kek dan bait lagu Selamat Ulang Tahun.. Sayang.. Kenapa aku memilih untuk menggunakan item ini sebagai opening? Sebab hari nie hari jadi seseorang. Siapa seseorang itu? Biarlah menjadi rahsia aku. Dan kepada yang tahu, aku mmg sayang korang sangat2. 

Sepanjang 24 tahun aku hidup, ya 24 tahun.  Merupakan satu tempoh masa yang lama. Mmg lama. Aku masih ingat lagi akan zaman kanak-kanak yang penuh dengan kegembiraan. Melangkah ke alam remaja, dan seterusnya dewasa merupakan sesuatu yang peling mencabar, penuh dengan dugaan. Malah kadang kala aku hampir tewas dengan dugaan yang Engkau berikan kepada aku. Sebagai hamba-Mu, aku redha dan tabah.

Jodoh, ajal, maut mmg Engkau yang menentukan. Tanggal 26 Jun 2002, insan yang paling aku sanjungi dan sayangi, abah telah kembali ke rahmatullah di kala usia aku baru mencecah 17 tahun. Sedih memang sedih. Kehilangan tempat bergantung hidup. Tapi melihatkan keadaam emak aku yang begitu tabah, aku nekad untuk memupuk semangat cekal dalam diri ini. Yang pergi, tetap pergi. Kehidupan mesti diteruskan.

Memasuki institut pengajian tinggi awam a.k.a universiti menambahkan lagi pengalaman hidup aku. ye la, First time berjauhan dengan family. Bukan calang-calang jauh, tp mmg jauh sekali. Perak vs Sarawak. Hurm.. Tp best jgk sbb dapat merasa naik belon (panggilan kapal terbang bg sarawakian). Pejam celik pejam celik, dah hampir 4 tahun aku berada di tanah yang pernah dijajah oleh dinasti Brooke. Dari zero to fluent speking local Sarawakian Dialek, hurm.... life's very interesting.

ok la. TT kena stop smpai sini je ek. Sekali lagi TT nak ucapkan selamat ulangtahun ke-24 kepada empuan punya diri dan blog nieh.

Selamat Hari Jadi Muhd Fadzil Noor Yahya.
Selamat Ulang Tahun Sayang.

Da da

Comments (2)

Happy Birthday jugak~!

Moga panjang umur dan murah rezeki..

*warmestest teddy bear hugs*

Nicholas Lee Won Jung

hepY belated Day..
smoga Panjang umur n Murah rezeki
okieesss..