Twitter
http://feeds.feedburner.com/AkuPilihJalanItu

Pembedahan 3310



MAlam tadi aku x boleh tido... Jam dah pukul 3.30 pagi. Nak men game ngan housemate, asyik MISSMATCH jer ... hampeh tol la..





Tetibe aku tertengok hp nokia 3310 aku kt atas meja.. Mmg dah lama aku x hidupkan hp tu. Bukan ape, skrin dia rabun.. kejap ada, kejap x ada. Dari rulu mmg ada ura2 nak repair skrin hp tu.. tp semua makan duit beb...



X pe.. aku ters teringat kt hp 3310 yang lama. Aku pon bukan pandai sangat pasal nk repair hp nie. Srew driver untk bukak hp nie bukan mcm bese.. die spesel sket.. walaupun aku x ada screw driver mcm tu, aku pakai gunting... wa ka ka...



aku mulakan 'operation' hp lebih kurang jam 4.00 pagi. Pembedahan tu tamat pada kira2 jam 5 pagi. Sejam je. Tp mmg riso.. ye la.. komponen tu kan sesitif.. mane la tahu.. kot2 ada yang terusik ke, tergoyang ke dan bermacam-macam ter lagi...
(Operation ni bertujuan untuk swap lcd yang rosak ngan lcd terpakai dari model hp yang sama)





(mende ni la yg aku swap tu)

Hasilnya, hp aku dah mcm baru ( walaupun semua barang lama) ha ha ha.. skrin dah ok.. dah terang.. wa ka ka. Walau pun ia sekadar hp 3310, tp aku beli hp tu dengan gaji pertama aku kerja. Dapat dalam Rm 200++ la x samapi 2 minggu kerja.. wah.. Mmg hebat.. aku pon terkejut dapat gaji mcm tu.. MAse tu nerd lagi sbb baru merasa pegang duit sendiri la katakan..

Ok la.. setakat itu dulu ek.. Aku nk sambung buat kerja..

NNt jumpa lagi ek.. Urm... Tolong klik iklan nuffnang kt atas ngan tepi kanan tu sekali ek.. MMg bagus la dapat kawan mcm korang..

Da da

Comments (0)