Twitter
http://feeds.feedburner.com/AkuPilihJalanItu

Sepi Sekeping Hati

Melihat persekitaran sekeliling, mambuat aku terpikir.. Aduh... betapa menmcabarnya dunia ini.. Kehidupan yang serba pantas, cuaca yang semakin tidak menentu.. ye... ini memang aku akui...semenjak dua nie, cuaca mmg x tidak menetu.. ku sangka panas sampai ke petang, rupnya hujan di tengah hari. Mungkin ini bala yang diturunkan oleh Allah kepada umatNya.. Tapi aku percaya semua itu ada hikmahnya.

Terlalu pantas masa berlalu. Sedar x sedar, dah masuk bulan Februari. Tempoh pengajian masih berbaki 2 bulan lebih. Urmm... 2 bulan lebih tu, bukan lama... pejam celik pejam celik... dah samapi bulan 5... banyak lagi benda yang belum aku selesaikan.

Banyak benda yang terjadi sepanjang dua minggu kebelakangan nie. MMg dasyat bile mak member aku yang sorang tu tahu identiti seksualiti anak dia yang sebenarnya... Dia sekadar hendak menjadi diri dia sendiri. Tapi.... Hidup ini x semudah yang dirancang. Tak apa... Aku harap parents dia akan paham dan mengerti.. Thats life..

Alam pekerjaan bakal menjengah (tibe).. bersediakah aku??? korang semua yang bakal grad tahun nie... dalam dunia yang serba mencabar, pergolakan, keadaan ekonomi yang malap, hurrmm.... aku harap ada sinar yang bakal menanti di hujung kegelapan lorong ..

Rasa sepi??? Memang.. perasaan yang kerap bertandang ke dalam lubuk hati nie.. Sepi tanpa seorang teman di sisi. Sepi tanpa ada seseorang untk menceriakan kita, sepi..
Aku terpikir adakah aku bersedia untuk mengharungi hari-hari yang bakal mendatang.. Terlalu banyak dugaan dan cabaran yang harus aku tempuhi..

Salahkah aku bila mana aku cuba untuk menjadi diri aku sendiri??? Apa salah aku??? Makhluk yang bernama manusia ini begitu sinis dalam melihat siapa aku yang sebenarnya. Aku x mintak sanjungan, pujian yang tinggi melangit, tapi cukup sekadar persaan yang tahu menghargai diri aku. Aku tahu diri ini tak sempurna.. Aku punya harga diri dan perasaan. Perasaan yang sukar untk dimengerti. Tapi, hidup berkelana di tempat orang nie.. x sama denagn tempat sendiri. Dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung.

Mungkin apa yang harus aku buat, pedulikan ape orang hendak kata... Aku cuba untuk menjadi diri aku yang sebenar.. Aku tahu, orang seperti aku nie. tak semua orang boleh terima... tak semua orang suka... Aku teringat satu baris dialog drama yang aku tengok.. lebih kurang mcm nie la bunyinya.. " kite tahu awak... orang macam kita nie, ke langit tidak, ke bumi pun tidak".. aku harap sape yang bace nie paham dengan apa yang aku maksudkan..

Ok la... cukup aku rasa aku luahkan apa yang terbuku di hati nie...

Ingat pesanan nie... kita tidak tahu apa yang bakal terjadi pada esok hari.. JAdi sentiasa bersedia untk menghadapinya. Kehidupan bukan mudah

Comments (0)