Twitter
http://feeds.feedburner.com/AkuPilihJalanItu

Sampai Detik & Ketika

Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku diantara
Cinta yang murni

#
Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku jaga
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

Ulang #

Akhirnya

Akhirnya, penantian aku selama ini berbaloi. Tak sia-sia aku bersabar menghadapi dugaan yang maha hebat ini.

Selama ini aku hanya mampu bersabar. Bersabar akan tiba detik itu. Aku mengaku, mmg ini semua berpunca dari aku. Mmg aku yang menjadi pencetus kepada persengketaan ini. Tapi aku telah lakukan pelbagai cara untuk menebus semua kesalahan yang telah aku lakukan. Mungkin hatinya masih terluka atas perbuatan aku pada malam itu. Mmg aku bersalah. Mmg aku yang bodoh.

Memang aku akui, segala yang terjadi adalah di luar kawalan, malah, ia berlaku terlalu pantas. Dan pada masa itu, dalam kotak pemikiran aku, langsung tidak memikirkan akan mengenai hal ini sedalam-dalam, semasak-masak.

Selepas peristiwa tersebut, langsung aku mendiamkan diri. A pun membuat keputusan untuk tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan aku. Aku cuba untuk membetulkan keadaan, tetapi tidak berhasil. Puluhan sms dan panggilan aku tidak berjawab. Aku paham. Mungkin aku akan mengambil tindakan yang serupa jika aku di tempat A.

Ketahuilah, bahawa aku sanggup lakukan apa sahaja asalkan A sudi memaafkan aku

Aku seakan-akan menjadi seseorang yang hilang arah ketika menghadapi ketika itu. Mujur rakan-rakan banyak memberi sokongan dan galakan untuk aku meneruskan hidup ini. Tapi sampai bila aku harus menanti tiba saat ini?? Saat dimana perhubungan aku dan A menjadi seperti sedia kala. Tuhanku, maafkan hamba-Mu ini.

Petang 8 Jun lalu sekitar jam 3.30 petang, aku menghantar pesanan ringkas kepada beberapa sahabatku yang berada di seberang lautan. Bertanyakan khabar. Lantas salah sorang dari rakan ku membalas dan memberitahu aku akan keadaan A.

“tadi aku ada sms dia. Dia kata dia eksiden. Teruk jugak……”

Aku tersentak membacanya. Lantas ku mencapai talifon bimbit lalu menghantar pesanan ringkas kepada A. Aku memang tidak berani mengantar SMS kepada A, apatah mengharap akan balasan. Tapi aku tekadkan diri, aku hantar sms bertanyakan khabar. Hati aku hanya tuhan sahaja yang mengetahui. Berdebar-debar menanti jawapan..
Lantas ku biarkan hp ditas meja..

Bersambung…


Kenapa kita sanggup ‘menipu’ mengenai keadaan kita sendiri??? Kadang-kadang kita perlu buat macam tu untuk menyenangkan hati orang yang ambil berat tentang kita.. nie contoh ayat sms yang try to cover the real situation

“salam, wat pe tu? Sihat?....”

“Aku sihat, ko? Sihat??”


Saje je cakap sihat . Dia igt aku tak tahu keadaa dia yang sebenar…. Tapi mungkin dia tak nak aku risaukan pikirkan pasal dia..

Tapi, salah ke kita menyayangi seseorang? Walaupun ia adalah mustahil…. Kawan-kawan aku ada cakap..

Sometimes the person that you love didn’t realize how much you love them

Arghh…. Kalau la ini terjadi, can you imagine the impact??....

Comments (3)

Hi there, its nice piece of writing about media print, we all know media is
a impressive source of facts.

My blog post hemorrhoids treatment

Hey! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that
would be ok. I'm absolutely enjoying your blog and look
forward to new posts.

My website: green coffee weight loss

Interesting blog! Is your theme custom made or did you
download it from somewhere? A theme like yours with a few
simple tweeks would really make my blog shine. Please let me know where you
got your design. Cheers

my web site: Kaszuby domki